زندگینامه اشو

 

زندگینامه اشو

 

فیلسوف و آموزگار روحانی هندی که به نام‌های ''(راجنیش چاندرا جاین)'' و ''(باگوان شری راجنیش)'' معروف بود. که در سال ۱۹۸۹ نام اشو را برای خود برگزید. اشو متولد ۱۱ دسامبر ۱۹۳۱ (میلادی) در روستای کوچوادا از توابع مدهیا برادش هند است. اوشو تحصيلاتش را در هند تا درجه ي استادي فلسفه ادامه داد. اوشو در تاریخ۱۹ ژانویه ۱۹۹۰ میلادی در پونا (هند) درگذشت.
او از کودکی روحی عصیانگر و حقیقت طلب داشت و از همان دوران بچگی اش سعی داشت تا حقیقت را بیابد و هرگز هیچ دین و آئینی را نپذیرفت و اسرار داشت هر چیزی را شخصاْ تجربه کند! او در اواخر ده 1960 میلادی فنون مراقبه پویا و منحصر به فرد خویش را به دنیا عرضه کرد. وی عقیده داشت که انسان عصر نوین چنان در زیر فشار سنت ها و نگرانی های زندگی مدرن گرفتار است که قبل از آنکه بتواند وارد حریم مراقبه شود، باید فرآیند پاکسازی عمیقی را از سر بگذراند.
اوایل دهه هفتاد بود که نام اوشو به گوش غربیان رسید، در سال 1974 مرکزی در پونای هندوستان تاسیس شد و طولی نکشید که افراد بسیار زیادی به این محل آمدند.
سخنرانی های وی برای مریدان و حقیقت جویان از سراسر جهان بیش از هفتصد جلد کتاب گرد آوری شده است. این کتاب ها به بیش از سی و پنج زبان دنیا ترجمه شده است. اشو یک نویسنده به معنای رایج کلمات نیست، او شخصا هیچ کتابی را ننوشته است، کتابهای منتشر شده با نام اوشو، در واقع مجوعه ای از سخنرانی های وی هستند. همچنین بیش از هفت هزار سخنرانی بر روی نوار کاست و 1700 سخنرانی بر روی نوار ویدئو ضبط شده است. اشو پر فروش ترین نویسنده در هند به شمار می آید! سالانه بیش از یک میلیون نسخه از کتابها و نوار های وی به فروش میرسد!
اشو در سال 1981 به آمریکا سفر کرد و از پافشاری پیروان فراوانش برآن شد تا در آن کشور بیماند، مریدان وی با خرید زمین هایی دور افتاده در ایالت اورگان شهری را به نام او بنا ساختند و طولی نکشید که سیل انسانهایی که در پی معنویت بودند به این شهر سرازیر گشت،این امر مورد مخالقت ساکنان منطقه قرار گرفت. این مخالفتها تا جایی پیش رفت که پیروان وی را به حمله زیستی به ساکنان منطقه متهم میکردند .در سال 1986 اشو را به دادگاه کشانده و به نقض قانون مهاجرت به آمریکا متهم ساختند و وی را از آمریکا اخراج کردند. بعد از آن ورود او به اکثر کشورهای دیگر ممنوع شد تا سرانجام او به پونا برگشت و در نهایت در 19 ژانویه 1990 در پونا درگذشت.

کتابهای اوشو که به فارسی ترجمه شده است:
این نیز بگذرد، آسان بگیر ،هنر مردن ،زبان فرشگان ،راز ،راه کمال ،فقط یک آسمان، عشق-رقص-زندگی، اولین و آخرین رهایی ،بلوغ ،خلاقیت ،تائوئیزم ،تانترا ، زبان فرشتگان ،قطر ه ای در دریا،با خود یکی شو ،دل به دریا بزن ،پرواز در تنهایی و ...

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 2 مهر 1394برچسب:زندگینامه اشو ،سخنان بزرگان،جملات بزرگان،زندگينامه نويسندگان ،جملات حکيمانه،کاريکلماتور،جملات عارفانه،جملات فلسفي،آقاي سعيد اکبرزاده تنها شيهان آيکيدو کي شين کاي در ايران ،تنها شيهان آيکيدو کي شين کاي درحال حاضر در ايران آقاي اکبرزاد،آيکيدو کي شين کاي,سعيداکبرزاده تنها مربي آيکيدو کي شين کاي در ايران، آموزش آيکيدو کي شين کاي, آيکيدو کي شين کاي قدرتمندترين آيکيدو دنيا, آيکيدو کي شين کاي پيشرفته ترين آيکيدو جهان, محمد شاملو دان 10 آيکيدو کي شين کاي, محمد شاملو بهترين شيهان آيکيدو ايران , آيکيدو, آموزش آيکيدو, آيکيدو به صورت خصوصي, آيکيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آيکيدو خصوصي, آيکيدو با بهترين مربي, آموزش آ کيدو با بهترين مربي ها, آي کيدو, آموزش آيکيدو, آيکيدو به صورت خصوصي, آيکيدو را ياد بگيريد, از خود دفاع کنيد, دفاع شخصي, بهترين ورزش دفاع شخصي, آيکيدو خصوصي, آيکيدو با بهترين مربي, آموزش آيکيدو با بهترين مربي ها،ادبيات،ادبيات ايران و جهان،اشعار شعراي ايراني، زيباترين اشعار،اشعار شاعران فارسي زبان،شاعران پارسي گو، زندگي نامه شعرا، ادبيات انگليس، ادبيات فرانسه، ادبيات جهان، , | 3:39 | نویسنده : آقای سعید اکبرزاده |